tiistai 9. huhtikuuta 2013

korkeushyppääjän rakkaus


"En mä tajuu."
"Sen takia sä ootkin täällä."

Enhän minä ole niitä silmienpyörittelyä aiheuttavia syömishäiriöisiä jotka kuvittelet olevansa sata kertaa suurempia kuin oikeasti ovat. Tiedän olevani tavallisen tasapaksu rasvaa läskiä ihraa, en ylipainoinen mutten mikään hoikkakaan. Näen itseni täysin samoin kuin kaikki muutkin, minulla vain on rankemmat vaatimukset isteltäni kuin muilla.

Sen takia olinkin niin hämmentynyt tänään fysioterapeutin luona. Arvioin täysin oikein pullojen ja pallojen ympäryysmittoja, tämähän on helppoa, mutta sitten... Suustani pääsi aluksi vain epäuskoista naurua, kun katsoin minun käsivarsiani, reisiäni, vyötäröä ja lantiota esittävien narulenkkien kokoa ja vertasin niitä fyssarin minuuttia aikaisemmin mittaamiin lenkkeihin. Enhän minä oikeasti voi nähdä itseäni niin vääristyneesti, enhän minä oikeasti voi olla noin paljon pienempi - reittä esittävän arvioni halkaisija oli kahdeksan tai yhdekän senttiä suurempi kuin mitatun ympyrän, vyötäröä esittävän varmaan reilusti yli kymmenen. Mä en ymmärrä.

Seisoimme jättimäisen kokovartalopeilin edessä. "Kato meitä", hän sanoi, "me ollaan sentilleen samanmittaisia mutta mä painan sua kymmenen kiloa enemmän. Mitä sä näet?" Yritin etsiä sanoja mutten löytänyt niitä, järjen ääni päässäni huusi haloo kato miten paljon pienempi sä oot ku toi hyväkroppainen kaunis nainen mutta silti näin itsessäni vain liikaa, ihan kuin olisin samaan aikaan ollut häntä pienempi mutta kaikkialta silti lihavampi. Ihan kuin minun vartalossani oleva rasva merkitsisi enemmän kuin hänen. Ihan kuin näkisin itseni jonain muuna, kuin mitä oikeasti olen.

9 kommenttia:

  1. Heyy mikä sun fyssarin nimi on ? Tai onks se Taysista vai mistä ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon yliopistossa ni käyn YTHS:llä, enkä mä muutenkaan kenenkään nimiä täällä julkaise.

      Poista
  2. Vittu mun viesti katos. Mut siis joo en olis ajatellukkaan, et oisit täällä nimiä julkassu, mut aattelin vaan, et jos se ois ollu Taysista nii oisin voinu laittaa FB-viestiä, mut anywayss. Ps. Voitko laittaa mulle esim FB-viestiä siitä lääkejutusta, vai etkö haluu kertoo ? Ihan vaan mielenkiinnosta.

    Ja muistan ku itellä oli toi fyssarin kanssa naruilla arviointijuttu ja pystyin arvioimaan erilaisten esineiden (roskiksien, kukkavaasien ja jopa sen fyssarin reiden ympäryksen yms) melkeen sentin tarkkuudella, kun itteni arvioin 30-50 senttiä, mikä on ihan käsittämätöntä. Kuinka väärin sitä ittensä voikin nähdä.

    Mut toivottavasti sait tosta hyötyä, et tiedät, että sullakin on todella ihan vääränlainen kuva omasta kehostas. :) Tsemppiiä !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä käytän hyväkseni YTHS:ää kun se kerran ilmainen on. :) Ja niin mun pitikin laittaa sulle viestiä, että en todellakaan tiiä mistä lääkeviestistä oikeen puhut, ei oo vissiin tullu perille.

      Poista
    2. Niin siis kommentoin tähän http://aurinkolaulu.blogspot.fi/2013/03/kantele-soi.html, mutta ilmeisesti se mun aikasempi kommentti ei ollu tullu perille.. Kyselin vaan siitä lääkkeestä, että mitä se määräs tai mitä sulla menee.. Sillä vaan ajattelin kun mulla on aika monesta lääkkeestä kokemuksia niin voin mahdollisesti auttaa tai ainakin kertoo kokemuksia omalta kohdalta. (Sivuvaikutuksia yms.) :)
      Jos vaan siis kokemujkset tai mielipide mahdollisesti kiinnostaa. :D En tiiä paljon tää nyt teki selkoo kun kello ei oo ees viis aamulla niin oon vähän tööööt, mut joo- :P

      Poista
    3. Oho, joo ei oo tullut perille :D Sata milliä Sertralinia päivässä, eipä onneks oo tullut mitään satunnaista huimausta kummempaa - ei tosin mitään apuakaan ainakaan toistaiseksi. (Vittu se Venlafaksiini oikeesti hyi saatana, mun piti lopettaa se neljän päivän jälkeen ku tuli niin pahaa pahoinvointia ettei voinu keskittyä mihinkään, saati sitte käymään esim kuoroharkoissa.)

      Poista
    4. Aa mulla oli kans aikoinaan Sertralin, mut en hyötyny siitä kyllä mitenkään. Mut se vaikutushan alkaa vasta viikkojen päästä, huonolla tuurilla menee kuukaus tai yli.

      Sulle ei varmaan sovi sit noi "kaksvaikutteiset" lääkkeet. (SNRI-lääkkeet.) Mä en muista tuliko mulla Venlafaxinin alotuksesta oireita, mut sen tiiän omastakin kokemuksesta, et tulee tosi helposti vierotusoireita. (Sillonkin jo jos lääke ei oo ehtiny imeytymään kunnolla, saati sitten jos jättäis ottamatta.)

      Siinä mielessä Sertralin yms on paljon turvallisempi lääke. Toivotaan, että hyödyt siitä ! :)
      Ja tästä tuli taas kilometrikommentti, josta puolet on aika diipadapaaa. :D

      Poista
  3. toivottavasti tosta oli sulle hyötyä, olisi vähän silmiäavaava kokemus (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän se vähän pisti miettimään! Harmi, että tollaiset asiat unhotuvat niin helposti, kun menee takaisin kotiin.

      Poista